söndag 27 mars 2011

Nu är jag på G

Jag har inget gymkort längre, men sedan ett par månader tillbaka väl ett gym i källaren med vikter, sandsäck, TV och allt. Nu är jag inte mycket för att gå ned dit och rycka lite planlöst i vikterna och slå lite på säcken på måfå, jag måste liksom ha en plan. Därför kände jag idag när det gått en månad sedan förlossningen, att det var dags att inviga en av de två tränings-DVD som jag köpte för ett tag sedan; "The Firm total body toner" som enligt utsago ska ge mig (tillbaka?) den där "välformade och starka kroppen jag letat efter".

Om man nu bara kan bortse från det där amerikanska konceptet där väldigt vältrimmade och ständigt leende Allie, Miranda, Kelly och Susan iklädda minimalt med kläder (eller som Signe frågade: "Mamma, varför visar dom navlarna") visar hur man genomför denna work out utan att bli det minsta svettig så var det faktiskt ett riktigt bra träningspass, och det var SÅ skönt att börja träna igen. Nästa gång prövar jag Boxercise. Fortsättning följer.



Alltså, kan ni tänka er något fånigare namn än "Get Rid of the Mummy Tummy"? Hur gärna jag än vill bli av med det där flebbet på magen så k u n d e jag bara inte köpa den skivan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar