måndag 28 mars 2011

Nya rön

Signe har nog en mage gjord utav plåt. Jag vet inte hur många kilo snö hon har mumsat i sig i vinter, och innan dess kilovis med sand och grus. Jag svär att det knastrade när man bytte blöja på henne under den tiden det begav sig. Trots det har hon, peppar peppar, ännu inte blivit något vidare dålig av detta, men det är ju inte speciellt fräscht, det är det inte, så vi fortsätter säga att hon "inte får" och att hon "kan få ont i magen". Därav följande konversation i badkaret härom kvällen.

Tora: SIGNE! Du får INTE dricka badvattnet.
Signe: Får jag inte?
Tora: Nej, det finns BAKTERIER i vattnet. Du kan bli SJUK.
Signe: Ja. Och få nackspärr.

Nackspärr? Ehh, jaha.

Ja, vad vet jag.


Badflickor

2 kommentarer:

  1. Åh men fatta... :-D Vilken kommentar! :-D

    Min stora kille äter ALLT. Det är som att vara ute och gå med en snigel när man är på tur med honom. Mitt vad det är har han slemmat fast sig på något på marken.
    Han verkar inte heller bli sjuk, men det var väldigt mycket sand i bajset i somras... X-[

    SvaraRadera
  2. När ska det gå över liksom?

    SvaraRadera