torsdag 17 mars 2011

Minnet är bra men kort

I går eftermiddag när vi var ute på promenad säger Signe plötsligt, sådär helt appropå helt ingenting:

"Mamma, jag har slutat på välling."

"Har du slutat med välling? Men du drack ju det till frukost i morse?"

"Ja, men jag har slutat på välling nu."

"Jaha, men du tycker ju om välling?"

"Jag har slutat på välling har jag sagt."

"Okej, så om jag frågar dig imorgon bitti om du vill ha välling till frukost så kommer du säga nej?"

"JAG. HAR. SLUTAT. PÅ. VÄLLING!"

"Okej, okej. Du har slutat med välling"

I köket imorse:

"Signe, vill du ha välling till frukost?"

"Yes, gärna!"

5 kommentarer:

  1. vi har lite samma fast med napp till vår treåring. :)

    SvaraRadera
  2. (oj! nu blev jag hemskt sugen på kladdkakesmet??) Precis när jag var här inne hos dig? Har du bakat??

    SvaraRadera
  3. Låt henne aldrig böja röka...

    SvaraRadera
  4. Päppel har slutat med sked. Och med ståbräda.

    Sked får vi ta fram halvvägs in i middagen nästan varje dag och att knata iväg utan ståbräda är dumt. Då slutar det alltid med att Päppel får sitta på störtbågen.

    SvaraRadera
  5. yllet: Kladdkaka är bannlyst här hemma till dess jag är nere på matchvikt, så ICKE.

    minna: Ha, ha! Nej...

    äppelträdet: Åh dessa treåringar.

    SvaraRadera