tisdag 29 mars 2011

Latte-mamma

Vi har ju som bekant nyligen flyttat. Vi trivs bra på alla sätt och vis, det enda negativa är egentligen det här med timmarna som syskon får vara på förskola när en förälder är föräldraledig med yngre syskon. Kommunen som vi bor i nu ger bara 15 sådana timmar i veckan. Vi har löst det så att Tora och Signe är hemma med mig och Astrid två dagar i veckan och en av dagarna är en av dem hemma. Således blir det två dagar över som jag och Astrid kan spendera hur vi vill. Idag var en sådan dag.

Efter att ha lämnat Tora och Signe hos dagmamman, åkte Astrid och jag hem och vilade en stund. Sedan pallrade vi oss iväg till Farsta Centrum och avnjöt en lång lunch med Hanna och hennes lilla Bill. Därefter tog vi en lång skön promenand hem, väl hemma läste jag lite bloggar och lade mig att vilade för andra gången denna dag.

Kort sagt, en rikktigt soft Latte-mamma dag. Och hela dagen idag har jag tänkt att när jag var mammaledig med Tora så såg ALLA mina dagar ut så här. Och jag tyckte det var Så jobbigt ibland och att jag var så HIMLA trött.

Den här gången har jag i alla fall vett att njuta när tillfälle ges.

2 kommentarer:

  1. Jag har tre sådana dagar. Minus de veckor när någon är sjuk, en röd dag infaller på någon av dagisdagarna eller det är något annat som dyker upp.

    Jag tycker att det är ganska mysigt med variation av antal barn hemma, men veckorna går onekligen snabbt och blir en planerad lunch eller frisörbesök inte av kan det ta veckor innan man hittar en ny tid.

    Tack för din kommentar hos mig!

    SvaraRadera