måndag 7 mars 2011

Fotbollskille

Vad gäller Astrid så kallar Janne henne inte längre för Mao utan för Fredrik Ljungberg. Detta på grund av den trendriktiga frisyren. Fosterfett fungerar lite grann som hårvax har jag märkt. Man kan skapa de mest avancerade håruppsättningar med det men det är omöjligt att tvätta ur. I alla fall med milt baby-schampoo. Man skulle behöva Ajax Ultra eller något.

I övrigt funderar jag över hur vi kunde föräras ett så mörkt barn. Varenda gång jag försöker förklara för folk "att min mormor var ganska mörk", tänker jag på den där sketchen i Yrrol där det vita paret har fått ett svart barn, och där mamman varit på resa i Afrika det senaste året....

"Men din pappa är ju lite mörk under ögonen, det är kanske därifrån"....

Trendriktig tuppkam

Fotbollskille


Jag vet mycket väl att detta inte är Fredrik Ljungberg utan David Beckham men försök hitta en bild på Fredrik Ljungberg där han inte posar i sina CK-kalsonger med rakad skalle.




3 kommentarer:

  1. Hon är så fin lilla Astrid. Det var så roligt att träffa er i helgen alla fem! Njut nu av ledigheten. Kram

    SvaraRadera
  2. Så himla trendig!
    Majlis kommer känna sig så "last month" med sina fåniga fjun när vi ses på torsdag :-)

    SvaraRadera
  3. Kusin: Tack detsamma!

    Jenny: Ska bli så himla kul att se er!

    SvaraRadera