tisdag 15 mars 2011

Godkänd

Så var då den första riktiga vardagen som trebarnsmor avklarad, en sådan när man ska få iväg ungar och allt i tid till dagmamman. Och jag tycker nog att jag fick godkänt i alla fall. Endast drygt tio minuter försenad får väl betraktas som hyfsat lyckat. Det som spräckte min tidsplan var framför allt två incidenter.

Det första var att Signe kom på att hon var väldigt, väldigt bajsnödig samtidigt som Astrid kom på att hon var väldigt, väldigt hungrig. Jag tappade nog uppskattningsvis fem minuter på att vela över om jag skulle vänta ut Signe på toaletten (som är känd för att vara något av en långbajsare) eller om jag skulle sätta mig ned och amma först.

De resterande fem minutrarna försvann pga att jag missbedömt väderleken och behövde skrapa rutorna på bilen, vilket jag inte räknat med. Och i bilen fanns ingen isskrapa.

Så vad har jag dragit för lärdom av dagen. Jo, att det går utmärkt bra att skrapa bilrutor med valfritt kontokort.tr

2 kommentarer: