onsdag 9 mars 2011

Färgchock

I januari, när det var som mörkast och kallast och jag var som tjockast, köpte jag mig en ny vårkappa för att pigga upp tillvaron. En riktigt rosa färgbomb. En desperat handling i längtan efter vår och smala magar. ´

Igår i vårsolen invigdes den. Och det var då det upptäcktes. Jag måste köpa ny skötväska samt ny vagn. Eventuellt också byta barn med någon eftersom mitt barn klär så bra i rött.

Visserligen har jag på äldre dagar fått lära mig att rött tillsammans med rosa v i s s t kan funka men den här kombinationen är kanske lite väl magststark.



8 kommentarer:

  1. jag tycker det ser prima ut - annars kan jag ta bebisen så kan du få några rosablommiga kaffekoppar istället. Borde matcha :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du ser najs ut! Som en chockrosapralin. Go for it!

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha :-D Det viktiga är vad du matchar med. Om du kan lägga på ett par accessoarer till med röd/rosa inslag blir det ju bara bättre! :-)

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt matchat tycker jag!

    SvaraRadera
  5. h-sara: Jag antar att kaffekopparna sover på nätterna?

    Minna: Jag gör nog det.

    en annan: Då ser det liksom genomtänkt ut.

    Frida: :-)

    SvaraRadera
  6. Det blir lätt att känna igen dig om man skulle råka springa på dig.

    SvaraRadera
  7. Nu kan jag ju inte säga det till hundra procent. Jag är inte i köket nattetid. Du kan säga ifrån om du tycker det är ett dåligt byte. Jag blir inte sur :)

    SvaraRadera
  8. Äppelträdet: Alltid något.

    h-Sara: Deal!

    SvaraRadera