torsdag 14 april 2011

Dagens boktips

Sedan Astrid föddes har jag inte läst så mycket annat än tidningar. En liten lättsmält deckare har passerat systemet men det är allt. Amningshjärna ni vet. Janne däremot har väl, sin vana trogen, hunnit plöja en 9-10 böcker under denna tid. Den senaste han läste fick omdömet "en av de roligaste böcker han läst" och han låg faktiskt och fnissade högt när han läste den om kvällarna.

Jag ska börja läsa den ikväll tänkte jag. Tre män i en båt av Jerome K Jerome.

Ni förstår att jag har sjukt höga förväntningar på den här boken. Sjukt.

8 kommentarer:

  1. Jag vill minnas att min fina barndomsvän också låg och fnissade till den där boken. Det var en klassresa i Idre i nionde klass. Alla undrade vad det var som var så roligt. Hon läste ett stycke. Kom knappt igenom för hon skrattade så hon grät. Vi andra satt som frågetecken. Man måste nog uppleva det själv... ! ;-)

    SvaraRadera
  2. Läste ett kapitel igår kväll och har redan fnissat flera gånger. Verkar lovande det här!

    SvaraRadera
  3. Vilket minne Hafen- minsann en av de roligaste börckerna jag någonsin läst! Kanske säger mer om vår släkt :-D

    SvaraRadera
  4. SysterYster: Hahaha! Så det var DU som var barndomsvännen. Ja, humorn måste ligga i släkten :-)

    SvaraRadera
  5. Jamen den ÄR bra! :-) Jag ligger för närvarande och fnissar åt Marc Levengoods senaste, helt fantastisk! :-)

    SvaraRadera
  6. en annan: Ja, den är faktiskt skitrolig!

    SvaraRadera
  7. Vi brukade läsa den här boken för Janne när han var barn. Han älskade den.

    SvaraRadera
  8. Johan: Han brukar tydligen läsa om den lite titt som tätt.

    SvaraRadera