måndag 11 april 2011

Day 9-A song that you can dance to

Alltså, jag gillar ju inte att dansa. Okej, om jag är riktigt, riktigt glad i hatten i kombination med att alla andra är uppe på dansgolvet. Ja då. Kanske. Kul att stå och sura helt själv liksom.

Så jag vänder på formuleringen och presenterar en låt som jag i n t e kan dansa till.

Så här. Om jag nu faktiskt lyckats ta mig upp på dansgolvet och till och med svänger på de lurviga helt frivilligt. Om det då råkar spelas I´m so excited med Pointer Sisters. Ja då går jag av dansgolvet. Och kräks en smula.

Hatar den låten. Hatar.

5 kommentarer:

  1. Hahhaha, JAG MED!
    Och i de allra flesta fall så står jag trots allt kvar och surar hela kvällen. Hur slirig jag än är.

    Du borde ju ha tagit Ronja Rövardotterlåten - den dansar du ju till...

    SvaraRadera
  2. Jag är en hängaibaren-männska. HATAR att dansa.

    SvaraRadera
  3. Minna: Den är AVSKYVÄRD. Jag valde dock mellan den och I will survive med Gloria Gaynor. Blä! Till rövardansen dansar jag bara naken.

    Typ trettiosex: Jag har upptäckt att jag blivit en hängaibaren-människa som irriterar mig (dock än så länge i det tysta) över den höga musiken. Om jag börjar bli gammal? Näää!

    SvaraRadera
  4. Hi hi! Just precis den låten är en av (ganska många) som får mig att avvika från dansgolvet. Och då älskar jag att dansa ändå. Men bara till musik med äkta dunka-dunka rytmer, inget gammalt tjabb-disco från 70-80-talet. 8-)

    SvaraRadera
  5. MEH! Nu var det ju inte "Birger" som sade ovanstående... Hmpf. Min far är på besök och så snart jag lämnar datorn är han där och loggar på sig. :-D

    SvaraRadera