lördag 9 april 2011

Oh, vilket party

Jag nämnde ju att jag och Tora dansade till Rövarsången igår. Hon gillar den "världsa mycket". Nästan så att hon är en smula besatt. Och jag gillar den "världsa mycket" jag med. Jag blir alldeles varm när jag hör den. Faktum är att jag blir nostalgisk över precis varenda scen i den filmen. Jag vet inte hur många gånger jag såg den när jag var liten men jag minns i alla fall att första gången jag såg den var på bio.

Det här fick mig och Janne att prata om biobesök vi gjorde när vi barn. Han berättade att han inte var så ofta på bio när han var liten. Han kom faktiskt bara ihåg att han sett tre stycken filmer på bio som barn, varav Ronja Rövardotter var en av dem. Men en annan utav dessa tre minns han som en av de bästa och roligaste filmer som han någonsin sett.


"Vilken film var det då?"


"Ha,ha,ha. Vad sa du?"

"Oh, vilket party med Peter Sellers!"

"Men är inte den på engelska? Hur gammal var du då?"

"Jag minns inte riktigt. 6-7 år kanske"

"Men förstod du vad de sa då?"

"Nej, men det var den roligaste film jag sett i alla fall. Det är fortfarande en av de bästa"


My God, jag skrattade så jag kissade på mig.


Det går lätt så när man inte gör sina knipövningar.


Världsa bästa filmen alltså

6 kommentarer:

  1. Jag kommer ihåg det där. Det var 1985.

    SvaraRadera
  2. Vi såg den bara på video. Gång på gång. Jag kollade på den för ett par år sedan för att se om den verkligen var så bra.

    Klart den inte var.

    SvaraRadera
  3. Johan: Aha, men då var han ju 10 år. Då borde han ju ha förstått den :-)

    Äppelträdet: Jag har faktiskt inte sett den. Jag får hyra!

    SvaraRadera