måndag 18 april 2011

Day 16-A song U used to love but now hate

Nu är det de där starka orden igen. En låt jag ä l s k a t men nu h a t a r. Jag tror inte att jag hatar någon låt som jag någon gång älskat, men det finns ju några som jag kanske inte lyssnar på sådär jättefrivilligt igen.

Som tex You are gonna get it med Trance Dance . Jag var 11 år och tyckte de var så oerhört coola. Jag hade mitt rum tapetserat med affischer av Trance Dance och döpte till och med min hamster efter bandmedlemmen Pelle Pop*.

Tänk om han hade vetat det. Vad hedrad han skulle känt sig.

Hoppas han läser min blogg. Hoppas.

*Alltså, vad är det för ett fånigt artistnamn egentligen?

4 kommentarer:

  1. Den lyssnar jag på just i skrivande stund, på OKEJS samlingsskiva på Spotify. En usel skiva f.ö.

    SvaraRadera
  2. Jag hade en kompis som var kusin med Pelle Pop, fatta hur cool hon var!

    SvaraRadera