fredag 15 april 2011

Day 13-A song that is a guilty pleasure

Har jag tolkat den här kategorin rätt att jag ska ge er en sång som jag skäms för att jag gillar? Hmm, det kan bli svårt. Jag har nått den åldern att jag liksom inte orkar skämmas speciellt mycket över någonting längre. Okej då, jag skämdes lite idag när jag råkade säga: "Du vet att du kan sätta på när du vill va?" till hantverkaren idag när vi båda två befann oss i köket. Snabbt insåg jag dock mitt misstag och lade till: "Kaffe alltså", vilket inte alls räddade situationen nämnvärt.

Men musikledes vette katten. Gillar man något så gör man det. Och det är väl bra. Men lite pinsamt är det kanske att jag gillar typ "after ski-musik". Eller så är det hela konceptet jag gillar. Att vara lite på pickalurven i goda vänners lag, lyssna på något halvkass cover band och sjunga med i "Alice, Alice who the fuck is Alice".

3 kommentarer:

  1. Hantverkare gillar dessutom att missuppfatta just sånt. Jag har nog aldrig varit så konstant röd i ansiktet som när jag hade hantverkare hemma. Vad jag än sa fick jag ett flin tillbaka.

    SvaraRadera
  2. Hahhahahahahaha! Kaffet alltså.

    SvaraRadera
  3. Hon som gick: Får försöka hålla tungan rätt i mun nu.

    Minna: :-D

    SvaraRadera