söndag 10 april 2011

Day 8-A song that ou know all the words to

Oj, det är faktiskt rätt många det, men den jag omedelbart kommer att tänka på är Die Mauer med Ebba Grön. Jag var väl typ 16 år och Ebba Grön gick på repeat där hemma. Att ta reda på hela texten till Die Mauer var för övrigt ett rätt ambitiöst arbete ska jag säga för det är inte alldeles lätt att höra vad Thåström sjunger hela tiden. Idag hade man väl googlat fram texten men jag fick spola tillbaka, lyssna, klura, spola tillbaka och lyssna igen. Länge trodde jag att texten löd "jag levt, jag levt på (!!) censur, jag flyger över eran mur" när texten egentligen går så här (tror jag, jag har faktiskt inte kollat) "åh jag vet, jag vet precis hur, jag flyger över eran mur".

Så nu vet ni det!

4 kommentarer:

  1. Oh jösses, vilka minnen!
    Drevan, tjuvrökning, perka, foodclose, Taco, Kaffe...
    Hi hi hi!

    SvaraRadera
  2. Ja jag fick också minnen och insåg att jag nog också kan den texten.

    SvaraRadera
  3. Elin: Åhh, man vill ju tebax. I alla fall för en liten stund.

    Hon som gick: Ja, det är den typ av låt som väcker ungdomsminnen.

    SvaraRadera
  4. Herregud, ja, den kan man. Jag sjöng den som godnattsång en gång för Rufus, men kom fram till att den var för hemsk och bytte till Trollmors vaggvisa istället. Mindre k-pistar och taggtråd i den...

    SvaraRadera